YouTube poslovni profil - kako ga ustvariti?

Preden lahko začneš z YouTube marketingom, potrebuješ aktiviran YouTube kanal za svoje podjetje.

Ustvarjanje računa na YouTubu je brezplačno in zelo enostavno. Za to, da vzpostaviš svoj YouTube kanal, potrebuješ le aktiven Google račun. Če le-tega že imaš, lahko prvi korak preskočiš.

  1. 1. Korak: Ustvari Google račun in se preko njega vpiši v YouTube

YouTube je platforma, ki deluje v sklopu Googla, zato je potrebno za vpis na platformo imeti aktiviran Googlov račun.

  1. 2. Korak: Ustvarjanje kanala

Ko odpreš YouTube stran, na levi strani, (tik ob YouTube ikoni), klikni na ikono s tremi črticami, ki ti omogočijo vstop v meni, kjer izbereš možnost: nastavitve. S klikom na ta gumb, se ti odpre stran ‘Račun’, na kateri klikneš na možnost ‘Ustvarjanje novega kanala’. Stran izgleda takole:

V okence vpiši željeno ime svojega kanala in nato izberi možnost ‘create’. Za nadaljevanje moraš potrditi račun s kodo, ki jo boš prejel/a preko sms sporočila ali preko klica. Ko to urediš, je tvoj kanal ustvarjen in izgleda takole:

  1. 3. Prilagajanje videza kanala

Za prilagajanje videza in urejanje kanala, izberi možnost ‘prilagajanje kanala’ (Channel customatization). 

Na tej strani se ti bodo odprle možnosti, za dodajanje logotipa svojega podjetja, urejanje naslovnice za svoj kanal in možnost za urejanje tako imenovanega ‘Video watermark-a’, oziroma ‘značke’, ki se bo pojavljala na tvojih videoh v desnem kotu.

Ob posameznih kategorijah imaš tudi natančnem vpogled v to, kakšnih dimenzij morajo biti fotografije za posamezen del kanala. Svoje dizajne za prilagajanje kanal naložiš s klikom na gumb: ‘Upload’ (naloži).

Dodajanje opisa na kanalu

Poleg dobrega vizualnega vtisa, tvoj kanal potrebuje tudi primeren opis, s katerim se predstaviš svoji ciljni publiki. Za dodajanje opisa, v meniju na levi strani izberi možnost: ‘Channel customization’ (prilagajanje kanala) in nato ‘Basic info’ (Osnovne informacije). V okvirček ‘Channel description’ vneseš opis svojega kanala, ki bo viden ostalim uporabnikom. Poleg opisa, lahko dodaj tudi svoje kontaktne podatke, torej aktiven email svojega podjetja, da bodo lahko tvoji sledilci stopali v stik s stvojim podjetjem.

Nalaganje videa na YouTube

S tem ko si aktiviral svoj kanal, je le-ta pripravljen, da lahko začneš z objavo videov.

  1. 1. Korak: vpiši se v svoj YouTube kanal

Nalaganje videov na YouTube kanal je zelo preprosto. Če si ustvaril poslovni kanal za svoje podjetje, priporočam, da najprej preveriš, da si vpisan s pravim računom, ne na primer z osebnim. To lahko povsem enostavno preveriš s klikom na svojo profilno fotografijo v desnem zgornjem kotu in izbereš možnost: ‘Switch account’ (preklop računa) in izberi kanal, ki ga želiš aktivirati.

  1. 2. Korak: Izberi možnost ‘Upload video’ (naloži video)

V desnem zgornjem kotu ob svoji profilni fotografiji izberi možnost ‘Create’ (ustvari), pod katero se ti bosta odprli dve možnosti: ‘Upload videos’ (Naloži videe) in ‘Go live’. Klikni na možnost ‘Upload videos’, izberi željeno datoteko na računalniku in jo naloži.

  1. 3. Korak: Dodaj informacije o videu

Ko je datoteka naložena, se ti bo odprla nova stran, kjer videu dodaš naslov, opis in tako imenovane ‘tags’ (značke).

Na tej isti strani boš imel/a na voljo tudi možnosti, da izbereš naslovnico za svoj video. Pod zavihkom ‘Advanced Settings’ (napredne nastavitve), lahko dodaš dodatne informacije, kategorijo in jezik. Ko končaš, s klikom na gumb ‘Publish’ (objavi), video objaviš.

Optimizacija video vsebin

Da so vsebine na YouTube kanalu čim bolj uspešne, jih je potrebno pravilno optimizirati. Optimizacija videom omogoča boljše pozicioniranje med ostalimi zadetki tako na sami platformi YouTube, kakor tudi na Googlu in tako poveča možnosti, da ostali uporabniki najdejo ravno tvoje videe. Kot prikazuje spodnja fotografija, se YouTube video naše agencije prikaže med prvimi YouTube zadetki na Googlu, ravno zaradi dobre optimizacije ključnih besed:

  • Osnove optimizacije: naslov in opis

Vsak video, ki ga objaviš, naj bi vseboval osnovne elemente, torej: naslov, opis, opisne značke (tags) in dodano kategorijo, v katero spada vsebina. Poleg tega, pa je pomembno tudi, da se tako v naslovu videa, kot tudi v njegovem opisu in značkah (taggih), pojavljajo enake ključne besede.

1. Določanje naslova:

Naslov je prvi element, ki ga preberemo, ko naletimo na neko vsebino, zato je še posebej pomembno, da nas pritegne.

Pri določanju naslovov za YouYube vsebine predlagam, da uporabljaš kratke stavke, v katere skušaj vključiti tudi relevantne ključne besede vezane na vsebino videa.

Kanal sicer omogoča dolžino naslova do 100 znakov, vendar skušaj stavek oblikovati čim bolj eksaktno in ga ohraniti pri 70 znakih (s presledki vred). Na tak način se bo celoten naslov lahko izpisal v eni vrstici v iskalnem okvirčku, brez da bi ga odrezalo, poleg tega pa bo sporočilo naslova s tem bolj neposredno in jasno.

2. Opis videa: 

Opis videa je pravzaprav osnovna predstavitev vsebine, o kateri govori tvoj video. V njem tvoji sledilci izvejo glavne informavije o vsebini objave, zato je ključno, da ga zasnuješ tako, da bo uporabnike pritegnil že prvi stavek opisa.

Tukaj prilagam primer opisa pod videom naše agencije, ki uporabnike seznanja z jasnimi informacijami, ki jih bodo dobili z ogledom našega videa:

Ko zasnuješ opis za svoj video, lahko opisu dodaš še nadaljevalni tekst. Dodatni opis se pojavi s klikom na gumb ‘Show more’ (pokaži več). Ta nadaljevalni del opisa bo sicer ostal skrit, dokler ne bo uporabnik kliknil na gumb ‘pokaži več’, vendar bo kljub temu doprinašal k uspešnejši optimizaciji. V celoten opis lahko vključiš do 5000 znakov.

  • Namig:

Če želiš, da tvoje vsebine dosežejo širšo publiko, v svoj opis dodaj tudi prevod v angleščino, ali v katere koli druge jezike, za katere meniš, da bi pritegnili tvojo ciljno publiko. Zelo je pomembno, v katerem jeziku je izhodiščni video. Če je na primer v slovenščini, potem je dobro da so prevodi recimo v angleščini, razen, če je video posnet brez govorjenja, potem je smiselno, da so podnapisi v izhodiščnem jeziku.