Že uporabljaš YouTube kanal za svoje podjetje? Če še ne, zamujaš veliko priložnost, ki jo omogoča prisotnost in oglaševanje na tem kanalu. Ne le, da je YouTube druga najpopularnejša spletna video platforma, zaradi interaktivne vrednosti video vsebin, je tudi vse več uporabnikov pozornih na podjetja, ki na YouTubu objavljajo in promovirajo svoje vsebine.
V tem blogu bom spregovorila o tem, kaj potrebuješ za svoj začetek na YouTubu. Sprehodila te bom skozi najpomembnejše podatke, ki jih moraš poznati, da bo tvoj začetek na YouTubu še lažji.
Za začetek pa…
YouTube marketing zajema različne strategije in orodja, s katerimi svojim vsebinam omogočiš, da so uspešnejše, da generirajo več leadov, da se zgodba blagovne znamke tvojega podjetja še bolj uspešno širi, uspešna optimizacija video vsebin pa omogoča tudi, da svoj YouTube kanal monetiziraš.
Na YouTubu je mogoče, (tako kot na drugih spletnih platformah), objavljati različne oblike vsebin.
Vsebinski marketing na YouTubu je sicer še vedno vezan na objavo video vsebin, le da se ‘vsebinski’ del v tem primeru nanaša na vsebine izobraževalnega tipa. To so torej vsebine, ki izobražujejo, ponujajo nasvete, inspirirajo, motivirajo itd.
V kontekstu tovrstnih vsebin ni v ospredju produkt podjetja, ampak gre za podajanje znanj s posameznih področij. Vsebinski YouTube marketing torej podjetju omogoči, da se prebije v ospredje pri tematikah, ki sledilce zanimajo o področju, na katerem deluje.
Tovrstno oglaševanje na YouTubu se nanaša na promocijo različnih produktov, ki jih ponuja neko podjetje. Lahko gre za promocijo fizičnih produktov ali pa storitev. Namen tovrstnih videov je seznanjanje ciljne publike z naborom produktov, ki jih ponuja podjetje, torej postaviti v ospredje prednosti produkta in izpostaviti mnenja zadovoljnih strank.
Lahko pa oglaševanje nekega produkta na YouTube zasnuješ tudi kot tutorial. Zelo dober primer takšnega oglaševanja je na primer kozmetična industrija, kjer podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kozmetike, svoji ciljni publiki preko oglaševanja svojih videov in oglasov, ki se pojavljajo med posameznimi videi, ustvarjajo uspešne zgodbe svojih blagovnih znamk.
Oglaševanje na YouTubu se nanaša na katero koli plačljivo video vsebino, torej video ali oglas, ki ga na YouTube objaviš z namenom, da še dodatno povečaš možnosti, da ga opazi tvoja ciljna publika. Videi, ki jih uporabnik naloži na svoj kanal (in za njih ne plača), se štejejo kot organske vsebine. Na YouTubu obstaja veliko možnosti oglaševanja, o katerih bom podrobneje spregovorila v enem od naslednjih blogov.
V zadnjem času je v marketinškem svetu še posebej aktualen način promocije in trženja podjetij, preko spletnih vplivnežev oziroma influencerjev. Še posebej aktiven je trend influencerskega marketinga ravno na kanalu YouTube. Le-ta se nanaša na vse vsebine, kjer spletni vplivneži z velikim številom sledilcev, na svojih kanalih promovirajo produkte (ali storitve)
YouTube je brez dvoma ena izmed najpopularnejših video platform, ki ponuja velik potencial za uspešno trženje podjetij. Tukaj je nekaj razlogov, ki te bodo spodbudili k razmišljanju, da v svoj marketinški plan vključiš tudi oglaševanje na tem kanalu:
Ker YouTube v funkcijskem smislu združuje tako vlogo brskalnika, kot tudi socialnega omrežja, mu to omogoča zelo širok doseg spletnih uporabnikov.
Think with Google poroča, da YouTube dosega več uporabnikov, starih med 18 in 49 let, kot kateri koli drugi brskalnik ali televizijska mreža – in to samo preko mobilnih telefonov. Če torej želiš sporočilo svojega podjetja razširiti med široko skupino uporabnikov, je YouTube zagotovo prava odločitev.
YouTube uporablja preko milijarda uporabnikov v kar 91-ih državah po vsem svetu. Pri tem je še posebej pomembno izpostaviti dejstvo, da ne glede na to, v kateri tržni niši se nahaja tvoje podjetje, obstaja velika (beri: zelo verjetna) možnost, da se tudi tvoja ciljna publika nahaja na tem kanalu.
Z objavljanjem svojih vsebin na YouTubu si tako omogočiš, da te najdejo potencialne stranke, hkrati pa gradiš tudi na prepoznavnosti svoje blagovne znamke. Če te to (še) ne prepriča, je tukaj podatek spletne strani Think with Google ki poroča, da je v preteklem letu kar 70% milenijcev YouTube uporabilo kot izobraževalni kanal, preko katerega so se želeli podučiti o čem novem.
Dodajam še primer takšenga videa naše agencije, v katerem je na primer razloženih 10 brezplačnih orodij, ki uporabnikom omogočajo še uspešnejši nastop na spletu. Video torej doprinaša z relevantnimi informacijami, ki uporabnikom omogočajo vpogled v nadgradnjo svojih spletnih aktivnosti.
Z objavo tovrstnih videov omogočiš, da potencialne stranke bolje spoznajo aktivnosti tvojega podjetja, da dobijo relevantne odgovore in rešitve problemov s katerimi se soočajo, hkrati pa se na tak način tudi profesionalno predstaviš in imaš možnost uveljaviti svoje profesionalne kompetence.
Publika na YouTube kanalu se nedvomno razlikuje od tiste na Facebooku, Instagramu ali drugih platformah. To je predvsem zato, ker uporabniki YouTube kanala ne uporabljajo zgolj za ‘drsanje’ oziroma scrollanje med vsebinami, ampak si dejansko vzamejo čas in ciljno iščejo video vsebine, ki jih zanimajo. Publika je na YouTubu tako bolj aktivno povezana z vsebinami, zato je tudi oglaševanje preko tega kanala uspešnejše. O tem poroča tudi Google raziskava, katere izsledki pričajo o tem, da je oglaševanje na YouTubu (še posebej vprimeru spremljanja vsebin preko telefona), precej uspešnejše od oglaševanja na televiziji.
Če si želiš nadgraditi svoje vsebine in pri tem potrebuješ usmeritve, smo tukaj zate. Ponudbo najdeš na spletni strani www.an–idea.si, za še več uporabnih marketinških nasvetov in usmeritev pa te vabim, da obiščeš tudi naš YouTube kanal.