15 korakov strategije za Facebook skupino

Facebook skupina je odlično orodje za grajenje skupnosti, brandinga, pripadnosti. Je prostor, z ljudmi podobnega interesa, ki si izmenjujejo mnenja, priporočila, se znotraj njih izobražujejo ali pa promovirajo.

Kot primer: Vegetarijanci/ vegani v Sloveniji, združuje posameznike na območju Slovenije, ki se lahko poistovetijo s tem življenjskim slogom in si v skupini izmenjujejo recepte, povezave do veganskih/vegetarijanskih restavracij, itd.

10- dnevni izziv za odpravo sladkorja iz vaše prehrane je skupina, v kateri se nahajajo posamezniki, ki si želijo odpraviti sladkor iz svoje prehrane in potrebujejo uporabne recepte z nadomestki, motivacijo, itd.

Tudi Facebook Facebook skupine postavlja pred poslovne strani, zato se njihove objave pozicionirajo višje na časovnici. V njih se sledilci počutijo bolj varne postavljati vprašanja in deliti mnenja- kar je odlična priložnost zate, ker lahko iz tega pridobiš vpogled v razmišljanje tvoje stranke ter informacije o temah, ki jo zanimajo.

Je odlično in brezplačno orodje, ki ga ponuja Facebook, za podjetja, ki želijo segreti nove ali pa že obstoječe sledilce za pripadnost svojemu podjetju oziroma nakup storitve ali produkta.

Kako ustvariti Facebook skupino na Facebooku?

Lahko jo ustvariš preko osebnega računa, kot prikazano na spodnji fotografiji (klikneš na zavihek “Skupina”) ali pa na svoji Facebook poslovni strani, enako pod zavihkom “Skupine”.

15 korakov strategije za Facebook skupino

2. Določiš ji ime in zasebnost.

15 korakov strategije za Facebook skupino

Določitev imena skupine

Pri izbiri imena bi ti svetovala, da čimbolj specifično nagovarjaš ciljno skupino, ki jo želiš pridobiti v skupino. Če boš reševal/a kakšno težavo, omeni to težavo v imenu, če boš določeni ciljni skupini pomagala k določenemu cilju, omeni to v imenu. Če govoriš o določenem življenjskem slogu, ga omeni v imenu. Če delaš oseben branding, lahko v ime dodaš še svoje ime.

Primera: Odstranitev sladkorja iz prehrane z Špelo Novak Vadba za nosečke z Tino Kosmač

Tukaj bi tudi opozorila na jezik v katerem boš dala ime. Namreč kar nekaj jih vnaša angleške besede, ciljna skupina pa so Slovenci. Ob tem pomisli na to kaj po Facebooku brska tvoja ciljna skupina in ali jo bo lahko pod tem imenom odkrila z brskanjem v brskalniku Facebooka?

Nastavitve zasebnosti

Skupino lahko nastaviš kot javno, zaprto ali skrito. Tukaj svetujem zaprto, namreč pri javni so javne tudi objave v skupini in težje se izognete kakšnemu spamu. Pri zaprti pa so vidni člani skupine, ne pa objave. Kar zna biti tudi precej mikavno za zunanjo osebo, poleg tega pa se tudi člani zaprte skupine počutijo bolj varne izražati svoje mnenje, kar lahko prispeva k številu interakcij. Pri skriti skupini, pa se skupine ne najde v brskalniku (to priporočam v primeru kakšnih zaprtih, plačljivih programov).

Pogoji za pridružitev skupini

Pri samih skupinah tudi svetujem, da zastaviš vprašanje ali dva ob pridružitvi, da vidiš kaj ljudi zanima (pri tistih, ki ne bodo odgovorili niti na začetna vprašanja, je večja verjetnost, da ne bodo niti kasneje v skupini aktivni kar se tiče komentiranja,… – lahko ti znižajo oceno skupine) in seveda pogoje, ki veljajo v skupini, npr. Brez sovražnega govora, brez deljenja objav zunaj skupine, brez agresivne prodaje, itd.

Naslovna slika skupine

Pri naslovni uporabi fotografijo, ki bo nagovarjala življenjski stil, o katerem se govori v skupini ali pa težavo, ki jo rešuješ in dodaj kratek tekst/slogan (za koga je skupina, kaj z njo rešuješ oziroma kaj doprinašaš) ter logo, da se ve, kam spada skupina.

15 korakov strategije za Facebook skupino

Nastavitve skupine

Znotraj nastavitev skupine, lahko (ni pa nujno) določiš zaenkrat 4 različne vrste skupine, npr. Družbeno učenje, kupi in prodaj, igre in splošno, s katerimi lahko potem prilagajaš določene nastavitve skupine.

Npr. pri “družbeno učenje” lahko pregledno razvrščaš izobraževalne videe oz. naloge, ki jih lahko člani izpolnjujejo.

Si želiš več mojih vsebin? Prijavi se na E- novičke.

Kako vabiti ljudi v skupino, kot blagovna znamka ali kot oseba?

Moj odgovor na vprašanje bi bil: ljudje bolj zaupajo ljudem, kot blagovnim znamkam, oz. podjetjem.V primeru, da se odločiš objavljati kot oseba, si boš prav gotovo ustvaril/a močan osebni branding, je pa res, da s tem nekako tudi tvegaš potem pojavljanje imena blagovne znamke. Nekoliko je potrebno na to gledati tudi dolgoročno. Boš pod tem delovala sam/a, ali bo podjetje zaposlovalo več ljudi. Bo v prihodnosti v skupini objavljalo več ljudi? Si želiš zgraditi osebni branding ali stremiš za prepoznavnostjo blagovne znamke? Vsekakor se pa strinjam, da če se odločiš objavljati kot blagovna znamka, da objavljaš tudi ti kot oseba in pokažeš kdo stoji zadaj- ker spet, ljudje bolj zaupajo ljudem.

Kar je najpomembneje pri pridobitvi ljudi v skupino je, da povabiš res tiste, ki bodo v skupini aktivni (ne vseh po vrsti- prijateljev, …) – drugače znižuješ interakcije skupine in se ti znižuje rating (ocena) skupine… torej z vsebinami na svojem osebnem ali poslovnem profilu, v svojih e-novičkah, ki imajo vrednost in ki nakazujejo na vse prednosti ki čakajo v skupini ter seveda s povabilom na koncu vsebine, da se skupini pridružijo.

Analitika

Pomembna stvar skupin je tudi analitika, pod zavihkom vpogledi skupine. Tam je predvsem pomemben zavihek engagement oz. aktivnost uporabnikov (vam raste ali z višjim številom članom pada, itd.), katere objave so pridobile največ interakcij, kateri člani skupine so najbolj aktivni.

Lokacija in oznake skupine

Lahko dodate tudi lokacijo skupine in vas tako ljudje še lažje najdejo in seveda oznake, oz.tage.

Da vse skupaj zate sedaj poenostavim, sem strategijo strnila v 15 korakov.

15 korakov strategije nastopa za Facebook skupino

15 korakov strategije za Facebook skupino

Deli sliko s prijatelji

1. Preveri potrebo na trgu po določeni tematiki, ki ti je blizu, oziroma o kateri imaš izkušnje, da o njej vodiš debato/ izobražuješ.

2. Razišči kakšne vsebine na to temo bi ljudi zanimale, da raziščeš to ciljno skupino (priporočam intervjuje).

3. Teme, ki bi zainteresirane za temo zanimale, lahko raziščeš tudi z vprašanji ob pridružitvi, ampak takrat ljudje že razmislijo o svojem odgovoru in ni nujno, da napišejo čisto iskreno- pri intervjujih pa lahko dobiš globji vpogled.

4. Zastavi specifično ime skupine, ki nagovarja nišo (ali omenja življenjski slog, težavo ki jo rešuje, … )

5. Naredi presek med izobraževalnimi vsebinami in lahkotnimi, vsakdanjimi. Torej, da predajaš ali strokovnejše članke, ali izobražuješ preko LIVE videov, deliš svoje blog zapise in potem po drugi strani daješ lahkotne objave, pri katerih zastavljaš vprašanja, na katera je čisto enostavno odgovoriti. Npr. če imaš skupino za odpravo sladkorja iz prehrane, da daš tudi vprašanja, kot so: “Si sladkate svojo kavico?” Zato, da pridobivaš čimveč komentarjev, kar vpliva tudi na oceno skupine. Ali kot navajam v spodnjem primeru “Si jutranji ali večerni tip?”.

15 korakov strategije za Facebook skupino

6. Pomembno je, da pri objavah pozivaš k interakcijam- da Facebook zazna, da imaš odzive in da so tvoje objave zanimive, dajejo vrednost. Če delaš LIVE video, da vmes spodbujaš k komentarjem.

7. Dajaj zaprta vprašanja, odprta vprašanja, vprašanja s sliko (recimo kaj je na sliki), vprašanja, ki spoodbujajo debato in splošna vprašanja, kot je npr. “Kateri je vaš najljubši tropski sadež?”.

8. Čimvečkrat povabi v svojo skupino iz različnih kanalov (emaila, Facebooka, Instagrama, spletne strani).

9. Dovoli novim članom da se predstavijo, oziroma jih nagovori ob vstopu v skupino- da imajo občutek, da so opaženi.

10. Zastavljaj “poll” vprašanja, da glasujejo, delaj kvize, …

11. Ne objavljati prevečkrat dnevno- to ne bo doprineslo k oceni, raje manjkrat in tisto kvalitetno (to pomeni, da imaš čimveč interakcij).

12. Izberi pravi čas za objavo, preveri kdaj so sledilci najbolj aktivni na Facebooku.

13. Povabi člane skupine, da vklopijo obvestila skupine.

14. Redno komentiraj na njihova vprašanja, debate, ki jih sprožajo, odgovarjaj na njihova vprašanja, pokaži, da ti je res mar (poleg tega, lahko pa tudi s svojim komentiranjem podvojiš število komentarjev, kar spet pozitivno vpliva na število interakcij).

15. Glej analitiko, “group insights” oziroma “vpogledi skupine”- kateri so najbolj aktivni člani (izrazi jim hvaležnost), kateri posti so najbolj zaželjeni in na podlagi tega določaj tvojo nadaljnjo strategijo delovanja.

Vsekakor pa te na koncu povabim, da ustvariš skupino, ker si resnično želiš doprinašati družbi, ker to se bo enostavno potem tudi začutilo v tvojih objavah in posledično pokazalo pri številu interakcij članov skupine.

Se veselim tvojega doprinosa!

Objem, Anja

Deli blog s prijatelji

Si želiš več mojih vsebin? Prijavi se na E- novičke.