Nišni marketing in njegova vloga za manjša podjetja

Kako definirati tržno nišo za svoje podjetje?

Nišni marketing

 Vsi smo že kdaj slišali rek: »Biti ‘vse’ za vsakogar, pomeni hkrati biti nič (posebnega) za nikogar.« To bi v parafraziranem prevodu pomenilo, da generalist lahko opravi vse – dobro, medtem ko specialist opravi eno stvar – odlično. Podoben koncept je možno prenesti tudi na nišni marketing in njegovo vlogo v manjših podjetjih.

V sledečem blogu boš izvedel/a, kaj je nišni marketing, zakaj še posebej v manjših podjetih igra ključno vlogo in kako se lotiti definiranja tržne niše za svoje podjetje.

Nišni marketing se od množičnega marketinga razlikuje po tem, da cilja na mnogo manjši trg. Ker se nišni marketing osredotoča na ožji segment trga, to pomeni tudi nekoliko manjšo konkurenco za podjetja in hkrati večjo možnost za zadrževanje strank.

Usmeritev v manjšo tržno nišo torej ne samo podkrepi našo kredibilnost na trgu, ampak nam tudi odpre vrata do bolj specializiranega podjetja, ki lahko svoji ciljni publiki doprinese bolj usmerjene rešitve.

Tako se lahko na trgu uveljavimo kot ‘go-to’ podjetje oziroma blagovna znamka, za specifične ciljne skupine.

Zakaj je usmerjenost v manjše tržne niše še posebej pomembna za manjša podjetja?

Manjša podjetja se pri uveljavljanju na trgu pogosto srečujejo z močno konkurenco večjih, že uspešno vzpostavljenih podjetij. Kljub temu, da je cilj vseh podjetij nekako enak – reševati probleme in prinašati rešitve svojim strankam, pa manjša podjetja v tem primeru pogosto naletijo na izziv primanjkljaja sredstev, zaradi česar morajo biti toliko bolj iznajdljiva pri svojih tržnih rešitvah.

Omejena sredstva seveda niso izgovor za to, da tržne strategije ne bi bilo možno uspešno izpeljati. Ker je nišni marketing bolj selektivno usmerjen, je njegova prednost tudi ta, da lahko z manj porabljenimi sredstvi dosežemo učinkovite rezultate.

Potrditev povpraševanja za tržno nišo je ključna

Pred snovanjem tržne strategije je pomembno raziskati možnosti najbolj profitabilnih tržnih niš. Ključ do uspeha je prepoznati pravo tržno nišo, ki združuje element profitabilnosti in ima hkrati dovolj zanimanja na trgu, da bo privabila potencialne kupce.

Pri iskanju prave tržne niše si je smiselno postaviti naslednja vprašanja:

Kdo je moja ciljna publika? 

Kako dobro poznam tržne prednosti in slabosti niše v kateri želim delovati?

Kakšne so potrebe na trgu za tržno nišo v katero se usmerjam? 

Kaj pravzaprav je ‘nišni marketing’?

Nišni marketing je izraz, ki se nanaša na promocijo produktov oziroma storitev za specializiran segment na trgu. Nišni marketing se tako bolj usmerjeno osredotoča na zadovoljitev specifičnih potreb na trgu.

Eden od primerov poslovanja v usmerjeni tržni niši, so na primer pripomočki za hišne ljubljenčke. Kot poroča CNBCso Američani v letu 2020 med pandemijo COVID-19, zapravili kar 99 milijard USD za svoje hišne ljubljenčke. Priljubljenost hišnih živali je med pandemijo skokovito porasla in tako manjšim podjetjem odprla mnogo možnosti za razvoj.

Kako definirati tržno nišo za svoje podjetje?

  1. 1. Razišči svojo ciljno tržno nišo

Izbira usmerjene tržne niše je, (še posebej za manjša podjetja), pravzaprav strateška odločitev.

Pri raziskovanju tržne niše je ključna natančna segmentacija trga. Ko definiramo manjšo tržno nišo, je pomembno, da jo res dobro (s)poznamo. Manjši kot je trg, bolj moramo poznati svoje stranke.

Definiraj, katere stvari te še posebej zanimajo

Pri raziskovanju tržne niše v kateri želiš delovati je ključno, da do tega dela čutiš posebno strast. Sestavi seznam z desetimi interesnimi področji, ki so ti še posebej blizu.

Razišči svojo konkurenco

Prisotnost konkurence ni nujno slabo. Pravzaprav lahko služi kot dodatna motivacija, da za že predstavljene rešitve na trgu, najdeš nove pristope. Na podlagi teh ugotovitev, boš lažje definiral/a, kako lahko izstopaš na trgu. 

  1. 2. Aktivno rešuj probleme svojih strank

    Poleg dobrega poznavanja tržne niše v katero se usmerjamo, je pomembno, da zelo dobro poznamo tudi, kako bo naš produkt oziroma storitev doprinašala kupcem. Katere potrebe kupcev, ki jih podjetja v enakem segmentu niso prepoznala, lahko prepoznamo in zadovoljimo?

    Manjši trgi so prav tako precej konkurenčni, zato nam aktivno reševanje problemov strank lahko predstavlja ključno prednost.

    Eno takšnih podjetij je tudi kozmetično podjetje LUSHki se od ostalih kozmetičnih tekmecev na trgu razlikuje po tem, da zagovarja ekološko pakiranje svojih izdelkov, organske kozmetične sestavine in nasprotuje testiranju kozmetičnih produktov na živalih. Z osredotočanjem na aktivno problematiko in ozaveščanjem glede le-te, si ustvarja močnejšo povezavo s svojimi strankami. 
  2.  
  3. 3. Na kakšen način ‘širiš besedo’ o svojem podjetju?

    Nišni marketing nima enakih prijemov kot množični marketing. Pravzaprav zahteva povsem drugačen pristop. Še posebej pri manjših podjetij, ki upravljajo z manjšim kapitalom, je ključno dobro definirati, kako bomo porabili sredstva za oglaševanje in ostale marketinške rešitve.

    Primer dobre prakse nišnega marketinga, je tudi Powell’s Books.

    Powell’s Books je knjigarna, stacionirana v Portlandu, v Oregonu, ki je našla odlično rešitev za samopromocijo. Podjetje je učinkovito sprejelo splet kot ključni prodajni kanal in vzpostavilo uspešno strategijo na socialnih omrežjih. Tam se povezujejo v spletne diskusije in sodelujejo na različnih forumih, povezujejo se tudi z različnimi avtorji ter sponzorji manjših lokalnih dogodkov in na ta način učinkovito ‘širijo besedo’ o svojem podjetju.  

Če pri raziskovanju trga in vzpostavljanju uspešne tržne strategije za svoje podjetje potrebuješ pomoč, ali pa si želiš svojemu podjetju zagotoviti uspešen nastop na spletu preko oglaševanja na kanalih Facebook, Instagram ali YouTube, preveri našo ponudbo na spletni strani www.an-idea.si, ali pa nas kontaktiraj na info@an-idea.si.