Komu prilagoditi marketing, vam ali vaši ciljni skupini?

Pred leti, ko sem začenjala v marketingu, ko moja osebnost še ni bila čisto trdno zgrajena, da bi lahko razmišljala samo s svojo glavo, sem črpala znanja drugih; ki so mi bila predana na delavnicah ali ki sem jih prebrala v knjigah ter ta implementirala v svoje delo. Takrat je zame veljalo prepričanje, da se marketing popolnoma prilagodi ciljni skupini. Da je prvo potrebno narediti ankete in analizo ciljne skupine, nato raziskati vse »trike«, metode in ljudi “napasti” z vseh družbenih omrežij, da jih prepričamo v nakup in da to bo dovolj.

Naj dodam, da je bilo to zame na trenutke prav naporno. V delu sem skoraj izgubila sebe in se večino časa fokusirala na to, kar je bilo zunaj mene – ciljne skupine, metode, tehnika, znanja in izkušnje drugih, … Učila sem se ustvarjanja besedil, ki niso imela veze z mano, mojo osebnostjo, mojimi izkušnjami, znanji, mojo zgodbo. Vse z namenom ustrezanja drugim, oz. v tem primeru potrebam kupca in prodaje. Vesela sem, da sem ob pričetku z lastno podjetniško potjo pridobila zavedanje, na kakšen način želim jaz delovati. To je bil tudi eden izmed glavnih razlogov, da sem šla na svoje.

Komu prilagoditi marketing, vam ali vaši ciljni skupini?
 

Danes slišim teh zgodb še veliko več: »Anja, pisati moram članke s popolnoma izmišljenimi zgodbami in osebami, samo zato, da bi se zgodila prodaja. Trpim, ko vidim, kaj se dela z ljudmi«. Tudi meni to ni več OK, ker mi je pomembna iskrenost in zato se o tem izražam. Hkrati imam pa razumevanje do ljudi, ki jim je to še vedno OK in jim pri njihovem delovanju deluje, ker sem tudi sama bila enkrat na podobnem mestu.

Ob teži, ki sem jo čutila ob delu in izražanju sem se začela spraševati: »Kako bom prav zares razumela osebo nasproti sebe, če sebe ne razumem? Kako bom iskreno pomagala drugim, če sebi ne znam?« Iskrenost do sebe in do ljudi pa mi je zelo pomembna. Skozi leta dela na sebi in izkušenj, sem uspela zgraditi samozavedanje, začela razmišljati samo s svojo glavo in predvsem s svojim srcem. Spoznala sem sebe, svoje potrebe, pridobila izkušnje in ob tem je samo od sebe zrastlo več razumevanja do svoje ciljne skupine.

Prišla sem do ugotovitve in izkušenj, da je marketing potrebno prilagoditi sebi, svoji osebnosti in svoji zgodbi. Da je pomembno, da ostanem to kar sem in to podprem. In da me lahko pri tem podpre ciljna skupina, ki se z mano in mojim načinom dela poveže. Ker mi je pomembna povezanost, hkrati pa, da ostanem jaz jaz in sem v tem podprta, sprejeta.

Ob tem, ko se marketing prilagodi meni, se avtomatsko prilagodi moji ciljni skupini. Zakaj? Ker s tem, ko spoznam sebe, se bolje razumem, podprem, lahko tudi bolje razumem in podprem svojo ciljno skupino, na zame povsem lahkoten način. Iz samozavedanja zraste tudi več iskrenega zavedanja drugih, več empatije in razumevanja njihovih potreb, želj, težav. Zraste tudi želja po doprinosu, po izražanju tega kar je v določenem trenutku živo v meni in s čimer vem, da se bodo mnogi lahko povezali, seveda, če se bodo želeli. Vsak ima namreč svobodno voljo

To, da se marketing prilagodi meni, pa ne pomeni, da ne raziskujemo več naše ciljne skupine, še vedno jo, ampak z več odprtosti, iskrenim interesom po razumevanju. Za nas ljudje niso več samo številka.

Največje ovire, blokade, ki sem jih do sedaj doživljala ob marketingu so bile, da mi je vse delovalo umetno, naučeno, neiskreno in sem ob tem trpela, ker ta način marketinga ni bil v skladu z mano.

Vem, da nisem edina v tem, namreč skoraj vsaka stranka, ki me kontaktira ima podoben izziv, zato se mi zdi pomembno o tem spregovoriti. Pred kratkim mi je ena izmed naročnic pokazala vnaprej pripravljene tekste, ki jih je dobila od marketinških svetovalcev in zabolelo me je srce ob pogledu na te vsebine. Teksti niso niti približno prikazali njene prave slike, njene tople, iskrene osebnosti, želje po doprinosu ljudem, ampak so hladno navajali namišljeno zgodbo, z vključenimi psihološkimi triki, na katere naj bi se njena ciljna skupina odzvala.

Nič ni narobe z raziskovanjem psihologije ljudi, zame osebno je čudovita, ampak mi je pa pomembno, da jo razumem, da razumem sebe in da ta znanja uporabljam na empatičen način. Niti si ne želim predstavljati, kakšno sliko bi s temi teksti naročnica izražala navzven in kako bi se ob spremljanju tega, kar ni ona, počutila. Lahko bi se začela vrteti v začaranem krogu in ob delu čutila težo, ker izražanje nebi bilo v skladu z njo in prav tako ne ciljna skupina, ki bi jo s takšnim izražanjem priklicala.

Pomembno je, da mi upravljamo z marketingom, ne marketing z nami

Marketing ni nujno neiskren, pravzaprav ravno nasprotno – lahko je čudovit način povezovanja, komuniciranja z ljudmi, če ga prilagodimo sebi, ne da si marketing prilagodi nas. Sama sem izjemno hvaležna, s koliko čudovitimi ljudmi sem se s komuniciranjem preko spleta povezala in z njimi sodelovala! ☺

Naj poudarim, da verjamem, da izmišljene zgodbe in vnaprej pripravljeni teksti marsikaterim podjetjem zelo pomagajo, v tem članku izključno navajam svoje iskreno mnenje in izkušnje dela s strankami, ki si želijo drugačnega, pristnega pristopa.

Moje mnenje, iz lastnih izkušenj in izkušenj dela s strankami je, da je marketing prvo potrebno prilagoditi sebi, podjetju, svoji zgodbi oz. poslanstvu podjetja. Iz tega nastane ogromno ene svobode, lahkotnosti v izražanju, delu.

Komu prilagoditi marketing, vam ali vaši ciljni skupini?
 

Je pa vsekakor pomembno, da ima oseba, ki vodi podjetje samozavedanje in da je njeno poslanstvo jasno. Namreč, če je vse skupaj »v luftu«, se lahko hitro zgodi, da tudi ni jasnosti glede tega, kako bi želeli zapeljati marketing in kaj bi želeli izražati. Ko obstaja zavedanje sebe, razumevanje svojega poslanstva, se marketing sam od sebe prilagodi še ciljni skupini, na povsem lahkoten način. Če čutite, da imate pri delu z marketingom, oz. izražanjem vaše zgodbe blokade, ovire, čutite težo, vas vabim, da preverite zakaj. Kaj ni v skladu z vami, z vašo zgodbo, vašo resnico?

V kolikor bi želeli začeti znova, oziroma vaše delo od danes naprej zapeljati v skladu z vašimi željami, potrebami in to na lahkoten način, vas vabim v mentorski program, s pomočjo katerega vas lahko podprem do željenih ciljev.

Prijavi se na e-novičke in vsak četrtek v svoj e-poštni nabiralnik prejmi nova znanja in inspiracijo za svoje delo!

Objem,
Anja
Deli blog s prijatelji