Kje najti ideje za vsebine, ki bodo povečale interakcije in prodajo?

Vprašanje, ki ga redno prejemam preko socialnih omrežij in v mojih mentorskih programih. Od podjetnic/podjetnikov slišim vse mogoče težave: “Anja, pa jaz res nimam časa se še s tem ukvarjati!”, “Ne vem kje najti mejo med razkrivanjem svojega znanja in svojega privatnega življenja v vsebinah in potem raje ne objavljam nič!”, “Objavljam, samo zato, da nekaj objavljam.”, “Redno objavljam, ni pa nobenih interakcij ali prodaje.”, “Nove sledilce uspem pridobiti samo z nagradnimi igrami.”… in še bi lahko naštevala.

Do sedaj sem prebrala, pregledala in analizirala že par 1000 vsebin (od člankov, objav, emailov, sloganov, naslovov, … ), tako da lahko danes že v kratkem času ločim vsebino, ki ima vrednost in vsebino, ki je prazna. Zato koraki in nasveti, ki jih bom podala, izvirajo povsem iz praktičnih izkušenj.

Najpomembnejša ovira pri pisanju vsebin

Smo ljudje sami, oziroma naše prepričanje, da nimamo pravega znanja za to ali pa, da preprosto ne ustvarjamo dobrih vsebin. Da nismo dovolj dobri. Poznam in sem mentorirala kar nekaj oseb, ki so jih v to, da v tem niso dovolj dobri/-e prepričali doma ali v šoli/ na faksu. Tudi sama sem bila enkrat ena izmed teh. Ko so mi vse učiteljice/ profesorice slovenščine dejale: Da sem zaostala, da nikoli ne bom znala pisati dobrih vsebin ali se izražati brez prevajalca. Danes se temu samo še nasmejem in sem vsaki posebej hvaležna, ker vem, da ni znala drugače. Moje besede mentorirancem ob teh negativnih mislih do sebe so, da naj pozabijo vse, kar so se o pisanju vsebin naučili/-e v šoli (razen slovnice- pa še ta ni tako zelo pomembna, če je zgodba odlična) in da naj začnejo znova.

Za pisanje vsebin po domače potrebna “kmečka logika”, oziroma razumevanje sebe in empatija do sebe in oseb, ki jih želimo pritegniti kot stranke. Nobenih ekstra naprednih metod in orodij, ampak empatija do sebe in do drugih- v prevodu čustvena inteligenca.

Empatija do sebe, v smislu, da pridemo do spoznanja, da smo dovolj dobri za ustvarjanje vrhunskih vsebin, ki bodo imele interakcije in prodajo in empatija do naših kupcev na drugi strani; da jim znamo prisluhniti, da jim damo vedeti, da nas iskreno zanimajo oni in njihove težave in da smo jim pripravljeni pri tem pomagati.

Kako priti do te empatije, oziroma postati čustveno inteligenten?

Ni enostavno, je pa vsekakor vredno, če ti je to kar počneš pomembno.

1.Korak je delo na sebi

Spremembe na drugi strani (v smislu interakcij, prodaje) bomo čutili, ko bomo 1. naredili spremembe pri sebi, oziroma v sebi. V to je vključeno tudi soočanje s svojimi omejitvami, vzorci, ki so kot ovira pri tem, da se ne čutiš dovolj dobro/dobrega za ustvarjanje dobrih vsebin. Proces soočanja s svojimi občutki opišem in prikažem v blogu Postavljanje mej.

2. Korak je iskrena želja po doprinosu ljudem

Pred kratkim mi je dejala stranka; “Anja, imam več kot 25.000 sledilcev na Facebooku, pa imam občutek, da sploh ne vem komu pišem vsebine, oziroma kdo pravzaprav so oni.” Ni me presenetilo, ker ni edina v tem. Takšnih in podobnih primerov bi lahko še naštevala.

“Pa saj se pogovarjam s svojimi strankami”, je najpogostejši izgovor. Nekaj se je pogovarjati, nekaj pa je preprosto utihniti in iskreno prisluhniti temu, kar nam oseba na drugi strani sporoča. Prisluhniti in jo spodbuditi v tem, da se odpre.

Da, ko naslednjič pride nazaj v salon, veš, da ni prišla samo zato, da bi si podaljšala trepalnice, ampak, da je prišla, ker se ne počuti dobro v svoji koži. Ker jo v življenju nihče nikoli ni podprl, ker je bila z vseh strani vedno samo kritizirana. In, ker se čuti podprto samo iz tvoje strani, ki ji v tisti urici urediš perfektne trepalnice, zaradi katerih se bo vsaj parkrat v tistih naslednjih 3 tednih, ko bodo držale, počutila boljše. Predvsem pa zaradi tebe, ki jo v tisti urici spodbudiš, da se odpre in ji iskreno prisluhneš (brez, da bi jo napadala s svojimi nasveti) ali pa ji zgolj pustiš, da se razvaja in sprosti. Že sama sprostitev in mir sta lahko za nekoga neprecenljivi. In zaradi vseh teh občutkov se bo vedno znova vračala, ne samo zaradi trepalnic samih.

In po vseh teh uricah, boš spoznaval/a globje razloge, zakaj stranke prihajajo k tebi. Po vseh teh uricah in slišanih zgodbah, boš dobila željo, da tem ženskam in njim podobnim, pomagaš do boljše samopodobe, do tega, da se vase zaljubijo, ker ti veš, da so vse čudovite! In iz te iskrene želje po tem, da jim pomagaš, s svojimi izkušnjami in znanji, bodo ideje za vsebine začele kar vreti na plano, same od sebe. In te vsebine bodo pristne, iskrene, inspiracijske in s temi vsebinami se bodo tvoje sledilke poistovetile, ti postale pripadne in z njimi boš posledično povečala število interakcij in tudi prodajo.

Sedaj sem malenkost zašla in se fokusirala samo na kozmetični studio, ampak pomembno je bistvo, ki sem ga želela predati. Zelo podobno je tudi pri prodaji produktov, pomemben je iskren stik s strankami, lahko, da ne toliko v živo, jih pa lahko spoznavamo online. Dostikrat se podjetnikom/podjetnicam zatakne pri vprašanjih, ki bi spodbudile pristno komunikacijo. O teh vprašanjih in pristni komunikaciji poučujem v 1:1 mentorskem programu.

3. Korak so veščine pisanja vsebin

Veščine v smislu, da jih napišemo tako, da bodo bralca pritegnile in da jih bo bralec razumel. V to lahko vključimo psihologijo ljudi, oziroma določene principe, po katerih ljudje delujemo.

S tabo bi sedaj delila 9 nasvetov glede pisanja vsebin. Nasvete, ki sem jih potegnila iz vseh primerov vsebin (blogov in objav) v sklopu 10-dnevnega izziva “Izguba strahu pred izpostavljanjem in povečanje prodaje”, v katerem je sodelovalo 94 podjetnic in iz svojih mentorskih programov.

9 veščin pisanja kvalitetnih vsebin

Ideje za vsebine
Deli sliko s prijatelji

1. Zmanjšaj agresijo v vsebinah

Kaj to pomeni? Dostikrat lahko nezavedno, čeprav v resnici podjetnice niso agresivne in res želijo samo dobro, ampak, ker ustvarjajo vsebine iz določene frustracije, ali pa zato, ker čutijo, da jih MORAJO ustvarjati (da zaslužijo za preživetje), vključijo določene besede ali stavke, ki lahko bralce, sledilce, gledalce videov, odvrnejo. In ne samo to, s tem si lahko naredijo tudi takšno škodo, da se ti ljudje na njihove vsebine ne vrnejo več. Ampak dokler ena 3 oseba, ki objektivno gleda na vsebine tega ne pove, si lahko več mesecev ali let delajo škodo in ubistvu odvračajo ljudi, namesto da bi jih pritegnile. Potem pridejo vprašanja: “Zakaj ni interakcij, zakaj ni prodaje, saj delam tako kot bi morala?”

S tem mislim razne besede kot so “moraš”, uporabo klicajev (!!) – ljudje imamo radi svobodno voljo in tudi pri prebiranju vsebin, ne želimo imeti občutka, da nam nekdo ukazuje ali da je nekdo nad nami »češ jaz vem kaj ti moraš«, itd. ali pa drugi primer “ne da se mi več pojasnjevati” ali pa »ne da se mi več dokazovati, razlagati, saj je jasno,..« te stvari delujejo zelo odbijajoče in lahko dajo občutek (brez da bi želeli/-e), da nam bralci iskreno niso pomembni.

2. Postavi se na nivo bralca tvojih vsebin

“Prepričana sem, da veš,…”, ”Sigurno to pa že poznaš”. Nismo v njihovih čevljih, ne živimo njihove zgodbe in ne moremo jim polagati besed v usta… lahko da je oseba popoln laik in s tem damo takoj vedeti, da smo mi avtoriteta, da smo nad njimi. Tega pa vsekakor ne priporočam, raje uporabi empatičen jezik in se postavi na nivo bralca/gledalca tvojih vsebin.

Si želiš več mojih vsebin? Prijavi se na E- novičke.

3. Ohrani svojo pristnost, da prikličeš stranke, ki si jih želiš

Super je, da ko raziskuješ nova znanja, da vpeljuješ tudi določena v svoje delo. Ampak svetujem, da jih vpeljuješ na način, da ne izgubiš sebe. Da se nekih nasvetov držiš preveč striktno in s tem izgubiš sebe. Ko sem dajala svoja znanja v izzivu, se je marsikatera podjetnica nekoliko preveč oprla na vsa navodila (nič narobe sicer s tem), ampak se je čutilo, da v določenih vsebinah potem ni več ona. S tem potem ne moreš priklicati čisto takšnih strank, kot si jih sama želiš in s katerimi ti je užitek delati.

4. Natančno navajaj literaturo/vire

Kar nekaj podjetnic je navajalo besede, da je bilo nekaj znanstveno potrjeno, potrjeno s strani inštituta, niso pa navedle vira, oz. povezave do tega. Danes je že ogromno vsebin zunaj in ne vemo več katere so prave, relavantne in katere ne.Tako, da tukaj, če že navajaš zunanje vire, bodi konkreten/-na in jih navedi. S tem boš izpadel/-la še bolj relavantno, strokovno.

5. Za večjo jasnost in ideje za vsebine začni komunicirati s trgom

Opaziti je bilo tudi, da so se nekatere podjetnice skozi izziv prvič soočale s kontaktiranjem strank oz. analizo trga (pa so v podjetništvu že več let) in to se je poznalo tudi v vsebinah. Prav je, da izhajamo iz sebe, ampak to ni vedno dovolj. Predvsem, ko nam zmanjkuje idej za vsebine in jasnosti- ponavadi je ravno ta nejasnost posledica tega. Zato je ključnega pomena, da smo ves čas v stiku s strankami in da na globji način preverjamo, s čim se res one/oni soočajo, česa si želijo, kakšnih rešitev, vsebin in s kakšnim jezikom. Da se jim znamo prilagoditi. Ko se začnemo 1x obračat na trg, vsebin prav gotovo ne zmanjka, jasnost in samozavest se pa samo še bolj povečujeta. In posledično tudi interakcije + prodaja.

6. Prodajaj v pravih momentih

Ta točka se navezuje na prejšnjo…in sicer lahko zaradi slabo raziskanega trga izgubimo stik s tem, česa si trg resnično želi in potem po domače »v paniki« v vsaki objavi želimo prodajati, da bi le kaj prodali/-e. Prodaja naj bo posledica svetovanja, dajanja vrednosti.

Kot primer- udeleženke so imele za spisati blog in ga razdeliti na 2 objavi. V večini primerov se je v obeh objavah v končni fazi, namesto povabila na blog, kjer bi ljudje dobili dodano vrednost, pojavljal poziv k takojšnjemu nakupu. Ljudje, predvsem novi v vašem obtoku, vam morajo začeti prvo zaupati. Danes je že toliko ponudbe na trgu, da se je potrebno izkazati s svojimi znanji. In v tem primeru je dobro, da jih ob prvem stiku (torej na socialnih omrežjih) prvo peljete nekam kjer dajete še več vrednosti, npr. na blog, Youtube kanal, na e-novičke, v FB skupino in potem v kasnejši fazi prodajate. Npr. preko emaila, na koncu bloga, itd. Dovoli ljudem, da spoznajo, kakšen obseg znanj imaš in jim daj priložnost, da postanejo tvoji zvesti kupci!

7. Samozavest pri pozivih k akciji

Čeprav so ene udeleženke res naredile super napredek pri pisanju vsebin, se je potem nekako zalomilo pri koncu in sicer pri nesamozavestnem pozivu k akciji. 1. Primer je bil, da so želele takoj prodati, vendar besedilo potem ni izpadlo v skladu z njimi, njihovo energijo. 2 primer pa, da niso vedle kako bi prodale (si niso upale) in so raje napisale bolj medel poziv.

To ne-pristnost in nesamozavest bralci/bralke/gledalci takoj začutijo, ampak res takoj!

Npr. »Lahko pogledaš stran xyz in preveriš če ti bo kaj ustrezalo« Jasno izraža nesamozavest.

Mi smo tukaj v vlogi svetovalcev, voditeljev (ljudje ki prebirajo naše vsebine, imajo težave in si želijo, da jih vodimo) in če bodo začutili, da nismo prepričani vase, v točno to kar oni potrebujejo, tudi oni ne bodo prepričani v nakup. Ta nesamozavest je lahko posledica ne-dela na sebi ali pa neraziskane idealne stranke/trga.

8. Manj splošnosti, več vrednosti

Čeprav so se udeleženke res zelo trudile in ene dosegle močan korak v vsebinah, se je še vedno čutila prisotnost strahu pred mnenji drugih in izpostavljanjem v vsebinah, zato je redkokatera šla izven okvirjev. Čeprav jaz nimam težav na področjih na katerih so one ekspertke, nisem nikjer izvedela nečesa, kar nisem že prej vedela. Ne predstavljam si kako bi bilo šele tistemu, ki ima res težave na njihovem področju. S tem si lahko naredite tudi precejšnjo škodo, ker potem ljudje raje zavijejo k konkurenci, ki je bolj nišna in si upa dajati svoje znanje na plano. Dovolite ljudem, da vam začnejo zaupati in dajte konkretna specifična znanja, ki jih ni mogoče pridobiti drugje, ali pa ta znanja, ki jih je mogoče pridobiti drugje povejte na svoj način, s svojim razmišljanjem in s svojo pristno energijo.

Kar se je dogajalo v izzivu je, da so v 1 blogu želele zajeti več različnih strank in več tem (zato, da bi vsem ustregle), zato so bili na koncu blogi splošni. Raje kot to, se fokusiraj na 1 težavo in to dobro obdelaj, od začetka do konca, tudi če to pomeni, da boš morala napisati več blogov, več vsebin, več objav- nič hudega. Še bolje za SEO optimizacijo. 🙂

Ta splošnost lahko spet pride iz strahu pred izpostavljanjem sebe v vsebinah in nepoznavanja dejanskih težav, želj, potreb strank.

9. Daj vsebinam jasne naslove in enostavne besede

Naslov je lahko ena in edina stvar, ki jo bo bralec pri blogu sploh videl, tako da glej, da ga pritegneš že z jasnim naslovom, s katerim se bo lahko poistoveti. Izogibaj se preveč filozofskim ali poetičnim stavkom, ki bodo bralcu nejasni, nerazumljivi. Dandanes je ogromno vsebin na voljo, ljudje so prenasičeni z informacijami in nimajo časa dekodirati tvoje stavke. Zato glej, da bodo naslovi, podnaslovi in tekst jasni in enostavni.

Koraki in nasveti, ki sem jih zgoraj podala, vsi izvirajo iz praktičnih izkušenj in so pri mojih mentorirankah/ mentorirancih naredili OGROMNE premike, oziroma povzročili željeno rast ali pa jo celo presegli. V kolikor sam/a še vedno čutiš, da bi pri ustvarjanju vsebin potreboval/a podporo, oziroma usmeritev, potem te vabim v svoj 1:1 mentorski program.

Sedaj pa nama ne preostane drugega, kot da nadaljujeva z delom na sebi, grajenju pristnega stika z najinimi sledilci in širjenju najinega poslanstva, zato te do naslednjič lepo pozdravljam! 🙂

Objem,

Anja

Deli blog s prijatelji

Si želiš več mojih vsebin? Prijavi se na E- novičke.