Dober blog – 10 nasvetov kako ga napisati

Sedite za računalnikom in zrete v prazen ekran, navdiha pa ni od nikoder… Kvalitetne spletne vsebine zagotovo ne nastajajo same od sebe. Za pisanje le-teh je potrebna določena mera iznajdljivosti, kreativnosti, znanja in seveda tisto nekaj več, kar bralcem na spletu omogoča, da se z njimi resnično povežejo.

Dobro napisani blogi so osnova za pristen stik z vašimi sledilci

Tako kot se dober digitalni marketing očitno ločuje od tistega, ki ne inspirira, tako se tudi dober blog loči od tistega, ki ga uporabnik samo preleti in čez nekaj minut pozabi.

Kaj definira ‘dober’ blog in zakaj je doprinašanje kvalitetnih blog vsebin pomembno?

Dober blog te potegne v svojo zgodbo na tak način, da jo željno »požiraš« besedo za besedo. Premakne te, zna navdihniti in tudi (na)učiti. Povedano na kratko: pusti svoj vtis. 

S tistega bolj tehničnega pogleda pa dober blog generira več klikov, spodbudi bralce k interakciji in deljenju vaših vsebin na spletnih omrežjih in vam dolgoročno gledano, pomaga tudi pri grajenju vašega brandinga. Ravno zato je še posebej pomembno, da so vsebine napisane izvirno, da so nekaj posebnega in da vsebujejo tisto posebno energijo, zaradi katere vaše bralce znova in znova pritegne k branju.

10 nasvetov, ki vam bodo pomagali do dobrih vsebin, tudi kadar nimate navdiha zanje:  

1. Sproščenost:

Morda se to sliši nekoliko nepovezano z naslovom, a če na zadevo pogledamo z druge perspektive, je ravno sproščenost tista, ki vam bo pomagala do dobrih vsebin. Zakaj? Dokler se boste pisanja blogov ali pravzaprav katerih koli vsebin lotevali ‘na silo’, ne bodo nikoli vsebovale toliko vrednosti kot tiste, ki bodo napisane kot produkt čistega navdiha in sproščenosti.

2. Pišite o temah, ki vas resnično zanimajo:

Pri pisanju bloga, je pomembno razmišljati o tem, katere teme vas resnično zanimajo in hkrati o tem, katere teme bodo zanimale tudi vašo ciljno publiko. Ko se spotaknete ob vprašanje: “o čem pisati danes?”, je najlažje začeti pri stvareh, ki vas resnično navdihujejo. Ko boste pisali o nečem, kar vam je res pomembno, bodo tudi vaše vsebine imele v sebi več “moči” in energije.

3. Strategija:

Dobro zasnovana strategija, je pol opravljenega dela. Preden se lotim pisanja, si na list papirja okvirno napišem/narišem miselni vzorec glede tematike, o kateri želim pisati. To mi pomaga, da se v informacijah ne izgubim in da moje vsebine ohranijo rdečo nit. Če vam je lažje, si tematiko, o kateri želite pisati, zapišite po alinejah.

Pod glavne alineje zapišite tiste najpomembnejše informacije in v podalineje vse tiste, ki lahko naredijo vsebino še bolj zanimivo.

Predlog miselnega vzorca:   

 4. Izključite (pretirani) perfekcionizem

Kot slovenistka sem v času študija napisala preko sedemdeset esejev in vsaj enkrat toliko seminarskih nalog in kreativnih besedil. Kljub temu, da sem vedno imela željo po izražanju in pisanju v vseh smislih pa se mi zdi, da mi je študij takrat privzgojil (pre)veliko mero pozornosti na lastne napake pri pisanju in nenehen občutek po tem, da bi moja besedila morala biti (še) boljša.

Kmalu sem ugotovila, da je moja pretirana želja po perfekcionizmu v pisanju postala glavni razlog, zakaj se le-tega sploh nisem želela več lotevati. Tako zelo sem bila kritična do sebe, da sem svoje vsebine že na začetku obsodila na propad. Ugotovila sem, da moram biti manj stroga do sebe in do svojih vsebin. Nobena spletna vsebina ni popolna, pomembno je le, da zna navdihniti in pritegniti željeno ciljno publiko, da zna doprinašati svojo vrednost in da je bralcem zanimiva.

5. Vaja dela mojstra (če mojster dela vajo)

Zagotovo vsi poznamo ta rek. Ali vsaj njegov prvi del. In čeprav bo morda marsikdo ob njem zavzdihnil in nemočno zavil z očmi, češ, ta korak že tako ali tako poznam, sem ga vključila ravno zato, ker je velikokrat jasno, da se z vajo da doseči izboljšave, vendar le redko tej »vaji« namenimo potreben čas v dnevu. Tako je tudi s pisanjem.

Včasih je najtežje začeti. Ko pa spraviš na papir tiste prve stavke, sledijo še vsi ostali. Če želite izboljšati svoje pisanje in ustvarjati vedno boljše vsebine, vsekakor pomaga, če si zadate, da boste vsak dan nekaj časa namenili pisanju. Lahko začnete s čim preprostim, kot je pisanje v svoj dnevnik in nato postopoma pišete o vsem, kar vam je zanimivo.

6. Koncept mora imeti »rep in glavo«

Kot marsikatera zadeva, ki se je lotevamo v življenju, mora tudi vsebina bloga imeti »rep in glavo« in seveda v svojem jedru vse tisto, kar prinaša vrednost vašim bralcem. Ko določite temo svojega bloga, je najlažje slediti naslednji formuli:

  • –  V uvodnem delu na kratko razložite o čem boste pisali in opredelite problem;
  • –  V jedru predstavite rešitev problema, ki ste ga opisali v uvodu;
  • – V tretjem delu povzemite najpomembnejše informacije, svoje ugotovitve in dodajte poziv k akciji (k nakupu, prijavi, k ogledu bloga itd.).
  • 7. Izgled bloga pripomore k uporabnikovi izkušnji

Če bo vaš blog napisan pregledno in bo vsebina urejena na primerno število odstavkov in podnaslovov, ga bo uporabnik zagotovo prebral z večjim veseljem, kot če bo vsa vsebina združena v eno samo gmoto besed, saj bo v posameznih podnaslovih uporabnik takoj našel željene informacije. Zato priporočam, da vsebino bloga primerno razdelite na posamezne tematske sklope, ki jim nato dodate primerne podnaslove. Tako se uporabnik ne bo izgubil med branjem in bo vsebino zares prebral in ne samo na hitro preletel.

Dober blog pritegne tudi v vizualnem smislu. K izgledu bloga zagotovo pripomorejo tudi zanimive fotografije, ki so tematsko povezane s samo vsebino, o kateri pišete. Če je vsebina opremljena s fotografijami, bo tudi vašim bralcem bolj vizualno privlačna in zanimiva. Vseeno pa bodite pozorni na to, da je število fotografij prilagojeno dolžini besedila (na primer: za A4 format besedila, je dovolj ena fotografija).

Poleg fotografij, lahko v svoj blog vključite tudi miselne vzorce ali grafe, pravzaprav karkoli, kar se vam zdi, da bi bralce lahko pritegnilo in izboljšalo njihovo uporabniško izkušnjo z vašo vsebino.

8. Dober blog izzove interakcijo

Smisel bloga je zagotovo na prvem mestu prenos določenih informacij od vas do vaših sledilcev. Je pa na drugi strani tudi možnost, da svoje sledilce nagovorite z vprašanji ali pa jih prosite za mnenje. Na ta način boste odprli dvosmerno komunikacijo, ki bo spodbudila interakcijo z vašo spletno stranjo, hkrati pa boste na ta način dobili tudi povratne informacije glede vaših vsebin, (ki jih boste na podlagi mnenj lahko v prihodnosti še izboljšali).

9. Poglejte izven okvirjev – dovolite si biti zanimivi na čisto svoj način

Vse prevečkrat se v svetu digitalnega marketinga omejujemo s tem, da je potrebno pisati o tem, o že tolikokrat »prežvečenih« temah, ker so pač najbolj relevantne. Velikokrat pa sta glavni prednosti ravno iznajdljivost in kreativnost.

Bodite kreativni pri izbiri teme, načinu pisanja, morda vključite v svoj blog tudi nekaj hudomušnosti in lahkotnosti, če se vam zdi to, glede na tematiko vsebine, primerno ali pa vključite kakšno zanimivo dejstvo, o katerem ste se podučili pred kratkim. Ključnega pomena je pravzaprav biti zanimiv in izstopati na čisto svoj način.

10. Bodite pozorni na to, komu je blog namenjen

Vaša ciljna publika je vaša glavna »muza«, zato je še posebej pomembno, da jo dobro poznate, saj ji lahko le na tak način doprinesete kvalitetne in relevantne vsebine, ki jih bodo želeli prebrati vedno znova.

Pisanje bloga je eno tistih kreativnih orodij, ki, če so napisani kvalitetno, močno izboljšajo vašo predstavitev na spletu. Njihov cilj je na prvem mestu predati relevantne informacije o določeni temi svojim sledilcem, prav tako pa so tudi izvrstno orodje za boljšo povezanost z vašo ciljno publiko in izgradnjo vaše blagovne znamke.