Spletna promocija umetnosti

Umetnost je zelo širok pojem, zato se bom v tem blogu fokusirala na tiste, ki ponujate določene storitve, npr. Slikarske, lončarske, plesne, glasbene …delavnice in na tiste, ki preko spletne trgovine prodajate svoje umetnine, nakit, oblačila,…

Zakaj pišem in govorim (v Webinarju) o promociji umetnosti? Ker sem bila kot otrok zelo nadarjena v vsem, kar je bilo povezano s kreativo. Slikanjem, grajenjem, sestavljanjem, ustvarjanjem,… kasneje pa sem morala zaradi pričakovanj drugih to vse potlačiti. In s tem sem izgubila ogromen del sebe.

 
Spletna promocija umetnosti
 

V zadnjih letih pa se spet vračam nazaj “k sebi” in ponovno odkrivam kreativnost, ki je toliko časa spala. Uživam v sodelovanju z umetniki, obožujem ples, koncerte, kreativne delavnice, unikaten nakit, oblačila, … ker vidim, koliko mi to doprinaša. K večji kreativnosti, notranjemu miru, dobremu počutju v svoji koži in svobodi izražanja. Želim si, da bi te občutke doživelo čim več ljudi, zato želim umetnikom pomagati pri tem, da dosežejo ljudi, ki jih potrebujejo/potrebujemo! 🙂

 
Spletna promocija umetnosti
 

Najpogostejši izziv, ki ga opažam pri umetnikih, je odpor do marketinga. Verjamem, da je marketing pridobil, predvsem v zadnjih letih, negativen prizvok, zaradi vseh agresivnih, prodajnih sporočil, ki jih videvamo, ampak ni nujno, da je temu tako. Marketing se da zapeljati tudi na pristen način, ki je v skladu s tabo.

 

1. Ne potrebujejo vsa oglasna sporočila popustov ali besed, ki vzbujajo strah

Niti približno! Pravzaprav ravno nasprotno. Če želiš med svoje stranke priklicati, jaz temu rečem, “prebujene” ali bolj ozaveščene stranke, potem se temu izogibaj in raje v svojih vsebinah daj vrednost, globino, praktične primere, bodi konkreten/na.

 

2. Marketing je v bistvu zelo preprost, ljudje ga zakomplicirajo.

Enkrat sem se pogovarjala z marketinškim direktorjem enega največjih slovenskih podjetij, ki mi je lepo dejal: “Anja, samo kmečko pamet je potrebno uporabiti!” In popolnoma se strinjam!

Na koncu je vse v pristnem stiku z ljudmi in temu, da prisluhnemo, česa si želijo in da jim to damo. Absolutno, da je dobro pridobiti določena znanja, ampak za vašo dejavnost, ne pa se izgubljati v splošnih ali preveč kompliciranih informacijah, ki niso namenjene tvoji dejavnosti. V tem drugem primeru verjamem, da se marketing večini zameri.

 

3. Lahko se svobodno izražaš, svetujem le, da na način, da te bodo ljudje na drugi strani razumeli

Spodbujam izražanje tega, kar je v tebi, kreativnosti, inspiracije, … samo v tem primeru svetujem, da na način, ki ga bodo ljudje, ki so tvoja cilja skupina, razumeli. Kar opažam je, da določena besedila postanejo zelo poetična in se ljudje težko povežejo s tem (spet odvisno od tega, kdo je tvoja ciljna skupina). Tukaj je pomembna analiza tvoje ciljne skupine, da raziščeš, na kakšen način se oni izražajo, kako razmišljajo in da vpelješ to v svojo komunikacijo z njimi. Da se lahko “pokonektajo” s tabo in da jim s tem pomagaš priti iz točke, kjer so danes, na točko ali dve višje. Namreč, ko smo leta in leta v našem “poslu”, se zna zgoditi, da izgubimo stik s tem, kako je bilo, ko smo bili sami na začetku – tam, kjer je ponavadi naša ciljna skupina.

 

4. Beleženje ciljev pomaga pri rasti

Opažam, da večina ciljev ostaja v glavi, ali pa se dela čisto po inspiraciji. Vsekakor tudi to podpiram, ampak, če je želja po rasti, širitvi, potem svetujem, da pričneš z beleženjem svojih ciljev, vizije in podkorakov, do katerih se lahko vrneš, ko te malenkost “vrže” iz poti in ti pomagajo nazaj, do večje jasnosti kako in kam naprej. Jaz temu rečem, nas “prizemljijo”.

O zastavljanju ciljev ter komunikaciji s strankami spregovorim v Webinarju “Spletna promocija za umetnike”. Do posnetka lahko dostopiš s prijavo na e-novičke.

Prijavi se na e-novičke in prejmi dostop do posnetka Webinarja “Spletna promocija za umetnike”

 

5. Struktura promocijske kampanje je zelo dobrodošla

V samem Webinarju prikažem tudi 2 primera strukture promocijske kampanje, eno za tiste, ki v umetnosti ponujate storitve in za tiste, ki prodajate produkte. Struktura je dobrodošla, ker z njo pridobimo več jasnosti, kako se lotiti marketinga, kaj vse potrebujemo za dosego naših ciljev.

S strukturo zasnujemo načrt vsebin, s katerimi bomo sledilcem dali vrednost in predstavili, kdo in s kakšno energijo stoji za storitvami ali produkti. Potem, kako bomo te vsebine razkropili po socialnih omrežjih in si s tem prihranili čas, da ne potrebujemo vsak dan razmišljati, kaj bomo pa danes objavili. S tem tudi preprečimo, da objavljamo iz frustracije, ker “moramo” in s tem prikažemo napačno sliko o sebi. Nato določimo, kako bomo z oglasi dodatno podprli te objave, če želimo doseči širše občinstvo in priklicati nove ljudi v naš krog sledilcev. In še, kako bomo potem te sledilce negovali z dobrimi vsebinami in z njimi gradili na pristnem odnosu.

 

6. Ne skrivati svoje osebnosti, ker ne želite postati agresivni v komunikaciji

Opažam, da se podjetnice/podjetniki radi skrivajo za svojimi produkti, storitvami, brez, da bi predstavili kdo stoji za tem in kakšno energijo, razmišljanje, način življenja ima ta oseba. Namakajo prste v vodo in upajo, da ne prestrašijo ljudi s tem. Ljudje pa kupujemo (večinoma) zaradi ljudi in njihove zgodbe, s katero se povežemo. Želimo, da v vodo stopite s celim stopalom! 🙂 In enkrat, ko se povežemo, smo temu pripadni. Sama osebno vedno bolj gledam, h komu bom šla na kakšno delavnico, kakšno energijo oddaja in od koga bom kupila določen produkt, ki ga bom nato nesla v svoj dom. Kakšna je zgodba za tem produktom?

Bolj, kot se približamo naši ciljni skupini, bolj se bo ona nam.

 

7. Ogromno se da narediti tudi brez plačevanja oglasov

Več energije, kot vložiš v pripravo dobrih vsebin, manj je je potrebno kasneje v oglaševanje. Ker boljše, kot bodo vsebine, bolj jih bodo ljudje všečkali, komentirali, klikali, delili in bo organski (neplačljiv) obseg večji. Prav tako tudi svetujem povezovanje s komplementarnimi produkti ali storitvami, v smislu skupnih delavnic, ustvarjanju skupnega izziva, LIVE videa, podcasta, …

 

8. Razišči kje se nahaja tvoja ciljna skupina in se ji tam približaj

Da ne vlagaš energije na 5 različnih kanalov, za katere nisi prepričan/a, če bodo uspešni, raje svetujem, da raziščeš, kje se nahaja tvoja ciljna skupina in kakšne so njene karakteristike. Predvsem če prodajaš kakšne unikatne umetnine višje vrednosti, se mi zdi Linkedin socialno omrežje, ki je še čisto premalo izkoriščeno. Tam se nahajajo ljudje, ki so na višjih položajih v podjetjih in si lahko privoščijo izdelke višjega cenovnega ranga, zakaj se jim torej ne bi približal/a? Lahko pa, da tvoja ciljna skupina sploh ni na socialnih omrežjih in bi se bilo bolje usmeriti v kakšne lokalne časopise, dogodke v lokalni skupnosti?

Na kratko sem povzela 8 izzivov, ki jih opažam skozi svoje delo z umetniki, več o sami promociji in konkretnih primerih, pa sem spregovorila v Webinarju “Spletna promocija za umetnike”, katerega posnetek ti je na voljo, preko prijave na e-novičke.

Prijavi se na e-novičke in prejmi dostop do posnetka Webinarja “Spletna promocija za umetnike”

Če pa čutiš, da bi za svojo rast potreboval/a podporo nekoga z izkušnjami, te vabim v svoj mentorski program.

Objem,
Anja
Deli blog s prijatelji